[러시아어] 대화문&Текст 16~20강 _ 3. 인터넷 강의 정리 노트
※ Урок 16: Я иду на Красную Площадь! (I'm going to Red Square!)
Тррррр... А: Алло! Марина? Ты где? Приехала в Россию? Б: Привет! Да. Я приехала. А: Ок! Я рад за тебя. Б: Что ты делаешь? У тебя есть время? А: Да, есть. Давай поидём вместе на Красную площадь! Б: Давай! Я сейчас еду к тебе! А: Ок! Жду тебя. Пока. |
Trrrrr... A: Hello! Marina? Where are you? Did you come to Russia? B: Hi! Yes. I've arrived. A: Ok! I'm glad for you. B: What are you doing? Do you have time? A: Yes, I have time. Let's go to Red Square together! B: Let's go! I'm going to you now! A: Ok! I'm waiting for you. Bye. |
- 운동 동사 중 가장 기본이 되는 동사는 'Идти'와 'Ехать'이다.
'Идти'는 걸어서 가는 것을 의미하고, 'Ехать'는 무언가를 타고 가는 것을 의미한다.
두 동사 앞에 접미사가 붙어 의미를 추가하거나, 완료형을 나타내기도 한다.
'Пойти'는 'Идти'의 완료형이고, 'Приехать'는 'Ехать' 앞에 'При'가 붙어 '오다, 도착하다'의 의미가 된다.
(운동 동사와 관련된 자세한 내용은 아래 링크 참조)
[러시아어] 4) 동사 - 운동 동사 _ 1. 인터넷 강의 정리 노트
러시아 사람들은 뭔가 쌍으로 만드는 것을 좋아하는 것 같다. 자음도 유성음, 무성음, 모음도 경모음, 연모음, 동사도 불완료, 완료... 이번 포스팅은 동사 중에서도 '이동'의 의미가 있는 운동 동사에 대해 다루..
zzinteacher.tistory.com
※ Урок 17: Мы любим Москву! (We love Moscow!)
Когда я работал в Москве, я увидел одну девушку и сразу влюбился. Её звала Наташа. Она была очень красивая и добрая! Я ей сказал, что её люблю. Но она ответила, что она меня не любит. И она уехала в Париж. Я её любил, но она не любила меня. Когда прошло время, я тоже забыл про неё. Как будто вообще её не было. |
When I was working in Moscow, I saw one girl and immediately fell in love at first sight. Her name was Natasha. She was verey pretty and kind! I told her that I love her. But she replied that she doesn't love me. And she left to Paris. I loved her, but she didn't love me. As time passed, I also forgot about her. As if she didn't exist at all. |
- 과거 시제는 동사의 활용으로 나타낸다.
동사의 어간에 남성 명사는 -л, 여성 명사는 -ла, 중성 명사는 -ло, 복수 명사는 -ли 어미를 붙이면 된다.
(과거 시제에 대한 자세한 내용은 아래 링크 참조)
[러시아어] 9) 시제 - 과거 시제 - 1. 인터넷 강의 정리 노트
EBS 인터넷 강의에서 배운 내용 중, 마지막으로 정리할 문법은 시제이다. 시제는 동사의 활용으로 나타낼 수 있다. 동사 파트에서 살펴본 바와 같이, 현재 시제에서의 동사의 활용은 주어의 인칭과 수에 따라 달라..
zzinteacher.tistory.com
※ Урок 18: Я буду стать хорошим инженером. (I will become a good engineer.)
Я Минджун. Я сейчас живу в Москве. Но наверно буду жить в Сеуле. Я буду стать хорошим инженером. Завтра я буду ехать в институт и буду читать эту книгу. Марина завтра позвонит своей маме. Потому что мама Марины скоро будет в России. И Марина хочет стать известным поваром. |
I'm Minjun. Now I live in Moscow. But probably I will live in Seoul. I will become a good engineer. Tomorrow I will go to institute and will read this book. Marina will call her mom tomorrow. Because Marina's mom will be in Russia soon. And Marina wants to become a popular cook. |
- 미래 시제 또한 동사의 활용을 통해 나타낼 수 있다.
인칭과 수에 따라 'Быть'의 미래형을 활용하고, 이와 함께 동사 원형을 사용하여 미래 시제를 나타낸다.
(미래 시제와 관련된 자세한 내용은 아래 링크 참조)
[러시아어] 9) 시제 - 미래 시제 _ 1. 인터넷 강의 정리 노트
미래 시제 또한 과거 시제와 같이 동사의 활용을 통해 나타낼 수 있다. 다만, 과거 시제보다 조금 까다롭다. 동사가 불완료 동사인지, 완료 동사인지에 따라 동사의 활용 규칙이 달라지기 때문이다. 처음으로..
zzinteacher.tistory.com
※ Урок 19: Пока, Петербург! (Bye, Petersburg!)
В Петербруг. Мы приехали на поезде. Поезд шёл 12 часов из Москвы в Петербруг. Мы спали и много говорили и видели красоту природы России. И прочитали книгу о Петербруге. Мы прибыли в Петербург около в 12. Мы смотрели в Эрмитаже мнонго картин и погуляли по Невскому проспекту! И увидели Петропавловскую Крепость по глазам. Сфотографировали в соборах. И покушали вкусные пончики. Мы подумали, что мы обязательно ещё поедем в Петербург. Пока, Петербург! |
To Petersburg. We arrived by train. The train went 12 hours from Moscow to Petersburg. We slept and talked a lot and saw the beauty of the nature of Russia. And read a book about Petersburg. We arrived to Petersburg around 12. We looked at many pictures in Hermitage and walked along Hevsky avenue! And saw Petropavlovsky fortress by eyes. We took a picture in the cathedrals. And ate delicious donuts. We thought that we would definitely come to Petersburg again. Bye, Petersburg! |
- 이 단원에서 간략하게 불완료 동사와 완료 동사에 대한 설명이 있었다.
불완료 동사는 일정 기간 계속되는 반복적인 행위를 나타내는 반면,
완료 동사는 한정된 시간 내 결과를 달성한 비지속적인 행위를 나타낸다.
자세한 내용과 사용에 대해서는 추후 과외 관련 포스팅을 할 때 정리할 예정이다.
※ Урок 20: Повторительный урок (Reviewing lesson)
지금까지 배운 내용을 정리하는 단원으로 대화문이 없다.